Wat kun je doen als je Volvo Seal onverhoopt begint te lekken.

Meestal begint de seal in de eerste instantie te lekken doordat er ruimte komt in het rubber lager van de VolvoSeal. Door deze ruimte begint de schroefas iets te bewegen waardoor de twee V-seals, die ook versleten raken, niet meer voldoende afsluiten.

 

 

 

 

 

Met een bakje en een stukje tape kun je controleren hoeveel de seal lekt.

 

 

 

Links inkijk in seal

 

 

Rechts in de lengte doorgezaagd

Door een slangklem om het lager te plaatsen en deze ligt aan te draaien wordt de ruimte in het lager kleiner waardoor het lekken stopt. De seal is op de plek van het lager conisch waardoor de slangklem niet goed op zijn plaats blijft. Door een slangklem om de schroefaskoker te klemmen met 2 haakjes naar de slangklem op het lager zal deze op de plek blijven. Zie foto. Zorg er wel voor dat er vet in het lager zit. Controleer na een tijdje varen of de seal niet al te warm wordt. Is dit het geval dan de slangklem wat losser zetten. Wel in de winterstalling op het droge de seal vernieuwen.

 

 

 

 

 

In de foto hiernaast kun je de constructie goed zien.

Deze Volvo Seal heeft 5 jaar en 3458 draaiuren achter de rug waarna deze begon te lekken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jan

Wat Kun Je Doen Als Je Volvo Seal Onverhoopt Begint Te Lekken
PDF – 616,7 KB 61 downloads